Thursday, May 9, 2013

live your life..?

   OK,tajuk ini mungkin tidak ada kena mengena dengan apa yang aku nak tulis.Aku penat.Penat sangat-sangat hari ni.Kerja bertimbun.Semua kes yang menggunakan akal dan sumpahan ,bos lambak kat aku.Taklah.Aku tak komplen.Kelas aku mula 5.30 petang.Pukol 5.10,aku masih bergelumang hal kerja.Hmmm.5.11PM, aku pecut berlari ke SMU ( Singapore Mgmt University).Pelari Olympic pun mungkin boleh kalah,begitu lajuunya aku tergesa-gesa ke sana.Tudiaaa..Olympic terhh....

"Ana fi Attariq..",text aku pada Al-Eid.( saya dalam perjalanan).

Penattttt sangat-sangat.Sampai termengah-mengah.Aku lambat.Of course penat( di ulang lagi).Dah rasa macam berpusing kepala.Sampai kan bila AL- Eid betulkan kesilapan aku ,aku rasa sesentap.Padahal aku memang silap.Dia buat kelakar pon aku tak rasa kelakar...

  Last-last dia tanya aku .."awak marah ke kalau saya tegur kesalahan tatabahasa awak,atau ejaan awak?",tanya dia.

"Eh,taklah.Of course saya tak kisah ,dah memang patut kena tegur pun.Sebaliknya,saya frust dengan diri saya,benda kecil pon saya tak boleh ingat..",jawab aku perlahan....
Aku tunduk sambil cuba menulis...dan tunduk lagi.Aku diam 2,3 minit...Al Eid diam juga...

  "Ya Noura, nak belajar,memang kena sabar,insyallah, awak akan pandai..slowly slowly.." kata dia cuba mengubah suasana senyap itu.
    
"Na'am, fahimtu.saya kena bersabar." jawab aku.(Yer,saya faham..).

 Ok,sampai rumah,dah rasa macam kain buruk dah aku....


No comments: