Tuesday, August 6, 2013

Awak makan apa si comel?????

First day at work

So much talking about my "office " is just downstairs,I was late to work on my FIRST DAY!!Can you imagine??Malu tidak terhinggaaa bila Izha ketuk bilik aku.Dah pukul 10 pagi.You know kan I told you,sahur kami pukol 2 pagi dengan buffet segala, so bila tidur adalah seperti ular sawa mungkin.Dahlah malam sebelum tuh sampai rumah pun dah almost 2AM.Memang aaaaa...
Sepantas kilat aku sarung apa patut.Memang tak mandi.2 mins after that ,there I was.In the "office".
Association ni ada 2 kelas.Later of the day,aku tau yang belah luar ,untuk kelas Bahasa Inggeris umur 12-17 tahun ( around there ),the other class,untuk umur 3-6 tahun ( around that age lah..).Ada 3 staff kat situ.Maryam,Hintz dan Khadijah.Of course kesemuanya enggak bisa bahasa Inggeris.Dengan bahasa arab aku yang sungguhlah limited tuh,aku cuba berkomunikasi.Alah,lebih kurang ayam itik jugak.Mereka sungguh gembira bila tahu aku dari Malaysia dan beragama Islam.Tugas aku adalah untuk assist mereka masa giliran mereka mengajar,dan bila turn aku mengajar pulak,mereka jadi assistant aku.Benda yang diajar adalah Arabic,French dan English.Tapi,bagi aku budak-budak ni kecik sangat kau nak ajar pelbagai bahasa wehhh.So,masa turn aku,aku lebih nak buat art ,creative works,drawing,painting etc atau pon main game di samping belajar tulis ABC atau 123..
Tu diaaaaaaaa,Cikgu Bedah mai mengajaqq..
  Anak murid aku,masyallah....cuteeeeeeeeeeeeeeeeeeee sangat-sangat,Aku belum ambil gambar sangat.Baru lagi ,so tak nak lah galok amik gambo bagaii.Tapi ccairrrrr nya tengok depa senyum-senyum kat aku.Eiii..geram rasa nak picit nak colek bawak balik jer rasa.
Errr...baru sehari kerja dah fikir nak culik anak orang nehhhhhhh.
  Tengah sedap "mengajar" buat colouring ,tiba-tiba aku tengok si Alaq (budak ni umoq 3 tahun..cute gilaaaaaaa...masa nak balik dia selalu bagi aku sloppy kisss..Awwww...) ni macam tengah makan.Mengunyah sesuatu gitu.Eh!Makan apa pulak dia ni?Mana dia dapat makanan.Kami takde pun bagi student ni makan.Dengan bahasa arab aku yang sangatlah tak memberangsangkan, aku bgtau satu staff(depa ni cikgu,tapi muda-muda) ..

Me: Ya Khadijah, si Alaq ni makan....

Khadijah : Ala, dia 3 tahun,memang tak puasa lagi..

Me : ??? ehhh....of course la..tapi..cuba tgk dalam mulot dia **bercakap pakai sign language aku nih..
         **aku bukan maksudkan kenapa dia tak puasa,aku bimbang kalau dia tah pungut apa benda kat
             lantai,entah haper ke kan dia masuk mulot dia..memang kesedapan aku tengok dia menguyah.

Khadijah : Bukak mulot Alaq!
                  **sambil tangan dia pegang mulot budak tuu

Nak tau apa yang keluar dari mulot dia?

Getah pemadam pensil dan cover dia.Kan kalau pencil yang hujung atas tu ada pemadam,ada satu macam benda yg hold pemadam tuh !

Yarobbiiii...

Boleh ke ,dia makan pencil dia?

Aku sengih sambil tahan ketawa.Si Hintz suruh dia nganga bebesar dan keluarkan semua benda kunyahan dia  dan heret budak kecik tu kebilik air ,basuh mulut...

No comments: