Tuesday, August 20, 2013

Diva in the house..and more drama ..(lah sangattttt...)

Bila Liza dah balik Rusia,sebab dia memang scheduled berada di sini 2 minggu sahaja,datang pulak 3 orang lagi volunteer.Mulanya kata 2 ,tapi entah..jadi 3.Mula-mula datang seorang budak baru,dari New York.Nama Jena.Seorang vegetarian.Entah salah komunikasi ke apa,host family tak tahu dia ni vegan..So the coordinator explain again to the family.Mcm dah ok jer lepas lepas tu..
Dah gitu komplen manjang ajalah dia.Bukan pasal meal aja..tapi pasal air,fruits.Semua benda yang bergerak,yang tak bergerak,dia komplen.Contohnya,air minuman yang di hidang dalam rumah,dia tak mahu minum.OK.Beli jerlah dari luar bottled mineral water.Ada incident,masa balik beli air kat kedai runcit kat luar,bas lalu,dan dia rasa ada penumpang bus spit on her..lagi dia naik anginnn...Yang heran tuh,orang lain,elokkk jer tak de kena apa pon...
Lepas tuh pulak,host family selalu hidang buat,cut melon,fresh figs(tin),peach,watermelon..semuaaa tuh i likeeeeeeeeeeeeee.Dia?Buah tuh kadang family ni hidang gituh jer,basuh dan hidang( peach,figs),pon dia tak nak makan,alasannya...air yang buat basuh buat tuh tak di jamin bersih.Air buat basuh buah tuh ah yg kami togok hehari minum.Lepas tuh asyikkk tanya aku berapa banyak mosquito bite aku dpt sejak duduk situ?Haa?Memula aku layankan..dah banyak kali malas dah lah.Sat kata bed keras, sat kata she can die eating the same food everyday(dah banyak sgt restriction yg dia buat untuk diri dia,so kerja nya gigit roti jerlah).Lepas tuh there is one kid in the house yang batuk,so she said that girl really disturbed her sleep,bantal keras, takde aircond..etc etc etc etccccc......neverr ending complaintnya.Seriously,aku mcm nak cakap jer,kau balik jerlah New York sana..

Dan kemudiannya datang pulak 2 orang ,Aku tak faham coordinasi si Mr Salah tuh ,sbb dah all the way si Berahim travel ke Rabat Ville Station,budak 2 tuh tak muncul pon.Dan esoknya baru muncul masa sessi orientasi bebudak baru nih..Sorang dari Manhattan, sorang dari Canada.si Manhattan ni nama Joana,si Canadian nama Nekka.Jena si minah New York bertemu mereka masa sessi orientasi di Rabat dan Brahim bawak mereka ni pulang pepetang.Joana budak Manhanttan ni pulak talking machine.All the time bercakap,loud,exxagarate,semualah..dan Jena budak New York tu sangat tak berkenan denagn dia.Masa makan,banyak kali incident mereka hampir bertekak.Lepas makan aku bawak diri ke roof top,sejuk jer cuaca..tak lama tuh Jena datang kat aku dan mengompat habis-habisan si Joanna(Nekka tuh jenis mengiayakan aja si Joanna,mcm side kick dia minus the talking).Kelakarrrrrrrrrrrrr gila dengar mat saleh mengumpat nih kooo.Aku ingat orang melayu ngompat udah cukop dasyattt...ghopanya they all ni laaaagi dasattttttttttttttttttttttt.memang biatchhhh habis.....kalah joyah kiah spedarr...siap dgn memek muka segala..HAHHAHaaaaaaa..you guys should see it.....farnie to max !Nasib baik mereka ni tinggal in different floor in this house..
...aku dengar kan jerlah....sbb aku pon peningg dgn mereka nih.
Sambil tuh aku dengar music,tengok bintang,baring-baring....
Malam sikit ,si Abdul Rahim tanya aku,nak pergi beach tak?minum coffee..(aku cecepat kata YES.sbb dalam rumah tuh macam "panas" jer cuaca nya kan!Kkeekekkeke...Dia ni abang Berahim yang duduk France tuh la...bini dia French,anak dia cutee gila ,nama Chaiemae(sebutnya Shaima...reti ckp French jer...English nyer beberapa butir,fav phrase dia .."Berahim/Nora...whats your naaameeeee....tapi arab nyer pon sikit lah dia reti..)dan on her last day sebelom they went back to France, she draw me !Painting it exactly the same color baju etc yg aku pakai on that day...so sweeeett of her...I always bought her chocora!.Aku pon ada buat painting gamabr dia,dia bawak balik France sana buat kenangan..aWwww..mana tahu after 20 tahun hasil seni ku ittteeww seropa Picasso kan??seropa Monalisa ka...terpampang kat museum kat France sana....miyahahahha!!perghh..syiok berangan ni kan?..dreaming is free you..so sila kan berangan secara pukal..kekekekekkekekeke.....
Aku ajak Jena sekali,dia kata tak mahuu,penat.OK....minah banyak songeh ni kan..harus kita iyakan aja kata-katanya...
Tetiba si Joanna meng-invite diri dia sendiri. Dia macam jeles aku nak keluarrr.OK...jommm,aku ckp.Then,sbb dia talking machine,dalam perjalanan 15 min naik kereta ke pantai tuh,AHLI dalam kereta ( SEMUAA...kan dia ckp kuat???beledeq)dah tahu berapa ramai makcik dia,berapa ramai suami makciknya yang dah meninggal,berapa kali dia broke up dgn BF nya..(it was 6 ! times) ,berapa orgg jirannya yg dia dah bergaduh,berapa kali dia kena fired kerja,brp bulan dia nganggur,betapa lah BF dia @asshole, dan of course the favourite topic dia.."I have been to 28 country "(repeat it  20 juta kali )...that kind of stufffffffffffffff..................ok..kisah dia made up dalam flight to Casa pon ada ...pftttttttttttttttttttttttt.."side kick dia kena ikut kan?so bersempit kami di belakang 4 orang..aku...Berahim..Nekka dan Nenek Joanna tuh...
Abg dia ni kalao cuti lama memang drive dari France sana sampailah Morocco...kiranya,dari France,lalu Spain,then naik Ferry,sampai lah Morocco...dalam 15-20 jam drive katanya...

Syiok jalan kat pantai memalam..udara segar...angin sejukkk...aku warning sesiap si Berahim tok sah nak fe-feeling romentik simbah meyimbahhh..sejukkkkkk...........karang kepala dia aku rendamm karang...ekekkekekekeke.....
 
.................Nenek Joanna ni ada aja modal nak menaikkan darah kitorang..samalah ngan Jena nih...
Dah gituh,nak elakkan perang,bila time kerja,aku assigned mereka dua (joana dgn Jena ) tuh task yang berlainan...kira nya aku ni UN la...peace no war gituh.
Kalau di biarkan,boleh tarik tarik rambut tuhhh...
Brahim pulak,sabarrrrr gila melayan.Hohhhh...

kdg aku berWatsApp dgn Liza kat Rusia,telling her how I missed her.....

No comments: