Thursday, August 1, 2013

Hold on !!!!!

Ops..I need to photocopy a few things..

Hmmmm...mungkin kebanyakkan orang dah beli portable small photocopy machine?Tapi aku memang takde bebenda gitu kat rumah.Kenapa tak photocopy kat office jer?Erk..tak baik guna reta pejabat untuk kegunaan peribadi.Hehehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.Lupa sebenornya.

Sampai satu kedai dedekat rumah.Belom pukol 9.30PM..tapi dah tutup.Hampaaaaaa......

Pegi kedai sebelahnya pulak.. "maaf,mesin rosak hari ni".Banyak hari lain, hari ni kau mengambil keputusan untuk rosak eh.

Drive laju-laju ke Taman Suria,aku tau kat sbelah Giant tu ada kedai gambar.
Tapi masa aku lalu,nak carik parking,aku tengok kedai tu punya shutter dah tutup,tinggal satu jer shutter masih separuh bukak.Oh Nooooooooooooooooooooooooooooooooooo!
Aku dah lah nak pakai docs ni pepagi  buta esok,mana nak carik kedai.

Stop engine kereta.Park kereta dgn segera.herot berot pon lantak.Lariiiiiiiiiiiiiiiiiii ke arah kedai.

"Pleaseeeeeeeeeeeeee................let me in.Emergency.I am desperado!!I need to photocopy 2 items.kejapppp jer."...aku merayu.

Amoi : Cannot.mesin dah tutup.dan nak on balik amik makan masa 10 min paling kurang.
Me : Pleaseeeeeeeeeee............I'll pay more..
Amoi : Canot.Cannot.Cannnottttttttttttt....
Me: Amoi cantikkkk.I desprade ok.Helppppppppppp.... 
Amoi: hmmmm...awak dtg esok?
Me" Esokkkk??..mana boleh esokkkk... 
       **merayuuuuuu
Tetiba satu Ah Soh Muncul.
Ah Soh :berapa helai nak copy?
Me: 2 jerrrrrrrrrrr....boleh kan?
Ah Soh : mari masuk dalam.......

Tak sesia merayu.Belen bayar aku suruh keep de chen jer....
Terima kasih......
Legaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

No comments: